Monika Jóźwiak
Z wykształcenia jestem neurologopedą oraz magistrem logopedii klinicznej i pedagogiki specjalnej.
Na co dzień pracuje z dziećmi w wieku szkolnym i przedszkolnym, zmagającymi się z diagnozą
sprzężonych niepełnosprawności, MPD, zespołami genetycznymi, spektrum autyzmu, afazji,
opóźnionego rozwoju mowy oraz dyslalii (wad wymowy). W pracy wykorzystuje metody ćwiczeń
artykulacyjno- fonacyjno- oddechowych, fizjologiczną terapią miofunkcjonalną, logorytmikę,
sensoplastykę, terapię ręki, elementy metody Krakowskiej, elementy metody werbotonalnej oraz
szeroko pojętą stymulacje obszaru oro- facjalnego- kierując się zawsze indywidualnymi
możliwościami, umiejętnościami oraz potrzebami samego dziecka. Jako metodę wspomagającą
praktykują Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii wg Esther De Ru. Przy wykorzystaniu
metody symultaniczno- sekwencyjnej prowadzę również terapię czytania i pisania. Podczas terapii
najważniejsze jest dla mnie zbudowanie pozytywnej relacji z małym pacjentem, tak aby nasze
spotkania były nie tylko atrakcyjne, ale i owocne.
Wykształcenie:
- Studia I stopnia
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kierunek: Pedagogika specjalna, specjalizacja logopedia- profilaktyka i terapiaStudia - II stopnia
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Kierunek: Pedagogika specjalna, specjalizacja logopedia kliniczna - Studia podyplomowe
Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu
Kierunek: Neurologopedia
Kursy/ Szkolenia/ Certyfikaty
▪Logorytmika
▪Terapia Ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
▪Do twarzy mi nie tylko w niebieskim- o barwach wokół autyzmu w codziennej komunikacji.
▪Moje dziecko nie mówi. Co to może być?- diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju
językowego dziecka.
▪Mam trzy lata, trzy i pół, sięgam głową ponad stół…- wspieranie rozwoju poznawczego i
językowego dzieci w pierwszych latach życia.
▪Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym.
▪Alternatywnych metod komunikowania się i AAC.
▪Rozwojowo- zabawowo- praktyczny warsztat o zabawach wspierających rozwój dzieci do
trzeciego roku życia.
▪Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju ( Autyzm, Zespół
Aspergera).
▪Podstawy masażu logopedycznego.
▪MAKATON 1. stopnia
▪Wybrane metody rehabilitacji dzieci z wadą słuchu.
▪Wprowadzenie do Sensoplastyki.
▪Jak rozpoznać zaburzenia SI w gabinecie logopedycznym?
▪Mowa bezdźwięczna- kilka słów o ubezdźwięcznianiu.
▪Fundamenty pracy z dzieckiem z opóźnionym rozwojem mowy.
▪Metoda audytywno-werbalna w terapii dzieci z uszkodzonym słuchem
▪Wady wymowy spółgłosek (k, g, h, p, b, m, w, f, t, d, n, l) i samogłosek.
▪Wszystko o wędzidełku. W pigułce. Okiem praktyka.
▪Terapia logopedyczna dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
▪Karty Oceny Logopedycznej Dziecka (KOLD).
▪Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania
u dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową).
▪Taśmy anatomiczne w praktyce logopedycznej.
▪Terapia tradycyjna, a Strategiczna Metoda Usprawniania Realizacji Fonemów (SMURF).
▪C-Eye i Eyefeel w neurorehabilitacji i komunikacji – I i II stopień (AsisTech).
▪Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii. Martyna Brychcy
▪Komunikacja Alternatywna i Wpomagająca- Teoria i praktyka. Edyta Tyszkiewicz
▪Praca manualna na nerwach czaskowych. Klara Francuz- Matwiejczyk
▪Seplenienie międzyzębowe- diagnoza i terapia miofunkcjonalna.
.
Position: Logopeda kliniczny, Neurologopeda