Poza pracą w Poradni Emedea, jestem też psychologiem w OREW Emedea i prowadzę zajęcia indywidualne z dziećmi w spektrum autyzmu oraz z lekką i umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną, a także ze sprzężeniami. Najbliższa jest mi praca nad rozwojem społeczno-emocjonalnym dzieci poprzez zabawę, która jest w początkowym okresie życia najbardziej naturalnym sposobem uczenia się, wspiera w przepracowywaniu różnych doświadczeń i rozwijaniu rozumienia siebie oraz otaczającego świata. Podczas spotkań często wplatam też elementy muzykoterapeutyczne, bajkoterapię czy gry planszowe i karciane. Staram się współtworzyć z dzieckiem przestrzeń, w której czuje się bezpiecznie i na którą ma wpływ, ale w której może też uczyć się m.in. uwzględniania drugiej osoby. Zależy mi na budowaniu relacji opartej na akceptacji i autentycznym zaangażowaniu w kontakt. Bliskie jest mi podejście rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy.
W Poradni Emedea uczestniczę w procesie diagnozowania specyficznych trudności w uczeniu się, a także wspieram szkoły i rodziców w rozpoznawaniu szczególnych uzdolnień czy ADHD u
uczniów. Pomagam w analizie gotowości szkolnej dzieci, w zapewnieniu im potrzebnego wsparcia lub podjęciu decyzji o odroczeniu obowiązku szkolnego. Przeprowadzam także diagnozy rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, które pomagają m.in. w określeniu zasobów oraz trudności dziecka i na tej podstawie konstruuję programy terapii.
Poszerzałam swoje doświadczenie w Fundacji Rozwoju Motylarnia, pracując socjoterapeutycznie. Pracowałam też m.in. dla ściany wspinaczkowej, wspierając dzieci (i dorosłych) w poznawaniu i rozwijaniu swoich możliwości oraz w budowaniu pewności siebie.
Wykształcenie:
Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich z Psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zdecydowałam się w tym czasie rozwijać w obszarze psychologii klinicznej i edukacji (specjalność: Psychoterapia zaburzeń psychicznych oraz Organizacja środowiska uczenia się a specyficzne potrzeby edukacyjne)
Ukończyłam także studia podyplomowe realizując kierunki Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży dla psychologów praktyków
.
Kursy i szkolenia:
Szkolenie kwalifikacyjne uprawniające do posługiwania się Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5
(SB5) w praktyce diagnostycznej
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP (Komlogo)
KORP – PROGRAMY TERAPII – modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym
rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy KORP (Komlogo)
Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem Zestawu Kwestionariuszy CONNERS 3
Kurs wprowadzający do socjoterapii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
Kurs „Złość w wieku przedszkolnym i szkolnym – jak wspierać dziecko, współpracować z
nauczycielami i rodzicami” (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
Warsztaty z muzykoterapii w ramach projektu „Arteterapia drogą do twórczej integracji”
C-Eye w neurorehabilitacji i komunikacji – certyfikat I i II stopnia (AssisTech)
Zrozum mnie i wysłuchaj – warsztaty i szkolenie z narzędzia do diagnozy, rehabilitacji i
komunikacji C-eye (Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Dysfunkcjami Neurorozwojowymi „Intuicja”)
Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca – Teoria i praktyka (Edi Tyszkiewicz)
Position: Psycholog
Contact
