/  Usługi   /  Terapia logopedyczna
Terapia Logopedyczna

Terapia logopedyczna

NA CZYM POLEGA?

Terapia logopedyczna – Logopeda ma przede wszystkim na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Emedea stosujemy wiele narzędzi i metod pomagających w usprawnianiu funkcji komunikacyjnej.

Celem terapii jest:

  • rozbudowanie mowy czynnej, a także biernej,
  • usprawnienie motoryki narządów mowy,
  • korygowanie wad wymowy,
  • poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, a także fonacyjnej
  • wypracowanie alternatywnych metod komunikacyjnych

DLA KOGO?

Terapia logopedyczna – Logopeda Dla Kogo?

  • zaburzenia ze spektrum  autyzmu
  • dziecięce porażenie mózgowe
  • rozszczep wargi i podniebienia
  • trudności z jąkaniem
  • niedosłuch
  • niepełnosprawność sprzężoną
  • wady wymowy
  • opóźniony rozwój mowy
  • dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię.

Kinesiotaping logopedyczny

Dodatkowo stosujemy Kinesiotapig, Jest to metoda, którą z powodzeniem wykorzystuje się w terapii logopedycznej dzieci i osób dorosłych.

Aplikacja plastrów ma na celu wzmocnienie mięśni w obszarze ustno-twarzowym oraz dodatkowo przywrócenie prawidłowych czynności motorycznych takich jak: oddychanie nosem, prawidłowa pozycja spoczynkowa języka, prawidłowe połykanie.

Powody dla których plastrujemy:

  • wspomaganie funkcji
  • sterowanie postawą
  • zmniejszanie obrzęku
  • zwiększanie przepływu limfy i krwi
  • wpływ na propriocepcje, a także zmniejszanie bólu

Dodatkowo korzystamy z narzędzia C-Eye firmy Assistech

C-Eye świetnie sprawdza się jako narzędzie do rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Urządzenie to daje możliwość wprowadzania indywidualnych treści, np.: zdjęć członków rodziny, zwierząt, ulubionych zabawek, piosenek – co podnosi atrakcyjność zajęć, a to z kolei zwiększa u dzieci motywację do działania i sprawia, że są one bardziej skupione. Dzięki temu można kształcić u nich poczucie spawczości, a także wdrażać strategię wyboru lub strategię start-stop. Wspólna aktywność daje okazję do wdrażania modelu naprzemiennego, a w dłuższej perspektywie do dialogowości. Nasi podopieczni uczą się informować o swoich potrzebach, wykorzystując fotografie, piktogramy, PCS, system PECS, edytor plansz komunikacyjnych i multimedialnych, a także klawiaturę tekstową.

Kontakt