Terapia logopedyczna
NA CZYM POLEGA?
Terapia logopedyczna – Logopeda ma przede wszystkim na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Emedea stosujemy wiele narzędzi i metod pomagających w usprawnianiu funkcji komunikacyjnej.
Celem terapii jest:
- rozbudowanie mowy czynnej, a także biernej,
- usprawnienie motoryki narządów mowy,
- korygowanie wad wymowy,
- poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, a także fonacyjnej
- wypracowanie alternatywnych metod komunikacyjnych
DLA KOGO?
Terapia logopedyczna – Logopeda Dla Kogo?
- zaburzenia ze spektrum autyzmu
- dziecięce porażenie mózgowe
- rozszczep wargi i podniebienia
- trudności z jąkaniem
- niedosłuch
- niepełnosprawność sprzężoną
- wady wymowy
- opóźniony rozwój mowy
- dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię.
Kinesiotaping logopedyczny
Dodatkowo stosujemy Kinesiotapig, Jest to metoda, którą z powodzeniem wykorzystuje się w terapii logopedycznej dzieci i osób dorosłych.
Aplikacja plastrów ma na celu wzmocnienie mięśni w obszarze ustno-twarzowym oraz dodatkowo przywrócenie prawidłowych czynności motorycznych takich jak: oddychanie nosem, prawidłowa pozycja spoczynkowa języka, prawidłowe połykanie.
Powody dla których plastrujemy:
- wspomaganie funkcji
- sterowanie postawą
- zmniejszanie obrzęku
- zwiększanie przepływu limfy i krwi
- wpływ na propriocepcje, a także zmniejszanie bólu
Dodatkowo korzystamy z narzędzia C-Eye firmy Assistech
C-Eye świetnie sprawdza się jako narzędzie do rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Urządzenie to daje możliwość wprowadzania indywidualnych treści, np.: zdjęć członków rodziny, zwierząt, ulubionych zabawek, piosenek – co podnosi atrakcyjność zajęć, a to z kolei zwiększa u dzieci motywację do działania i sprawia, że są one bardziej skupione. Dzięki temu można kształcić u nich poczucie spawczości, a także wdrażać strategię wyboru lub strategię start-stop. Wspólna aktywność daje okazję do wdrażania modelu naprzemiennego, a w dłuższej perspektywie do dialogowości. Nasi podopieczni uczą się informować o swoich potrzebach, wykorzystując fotografie, piktogramy, PCS, system PECS, edytor plansz komunikacyjnych i multimedialnych, a także klawiaturę tekstową.