Poza pracą w Poradni Emedea, jestem też psychologiem w OREW Emedea, prowadząc zajęcia indywidualne przede wszystkim z dziećmi w spektrum autyzmu oraz z lekką i umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną. W tym miejscu pracy spędziłam też prawie dwa lata jako psycholog w grupie dzieci 6-9-letnich.
W swojej pracy terapeutycznej szczególnie lubię wspierać dzieci w rozwoju społeczno-emocjonalnym poprzez wspólną zabawę dostosowaną do potrzeb dziecka. Chętnie podczas spotkań wplatam też bajkoterapię czy terapeutyczne gry planszowe i karciane. Staram się współtworzyć z dzieckiem przestrzeń, w której czuje się bezpiecznie i na którą ma wpływ, ale w której może też uczyć się m.in. uwzględniania drugiej osoby. Zależy mi na budowaniu relacji opartej na akceptacji i autentycznym zaangażowaniu w kontakt. Bliskie jest mi podejście rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy.
W Poradni Emedea przeprowadzam także diagnozy rozwoju, które pomagają m.in. w określeniu zasobów oraz trudności dziecka i na tej podstawie konstruuję programy terapii.
Obecnie poszerzam swoje doświadczenie w Fundacji Rozwoju Motylarnia, pracując socjoterapeutycznie. W przeszłości pracowałam m.in. dla ściany wspinaczkowej, wspierając dzieci (i dorosłych) w poznawaniu i rozwijaniu swoich możliwości oraz w budowaniu pewności siebie.
Wykształcenie:
Jestem absolwentką jednolitych studiów magisterskich z Psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zdecydowałam się w tym czasie rozwijać w obszarze psychologii klinicznej i edukacji (specjalność: Psychoterapia zaburzeń psychicznych oraz Organizacja środowiska uczenia się a specyficzne potrzeby edukacyjne)
Obecnie poszerzam swoją wiedzę na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego na kierunku Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz realizując kierunek Problemy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży dla psychologów praktyków.
Kursy i szkolenia:
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP (Komlogo)
KORP – PROGRAMY TERAPII – modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy KORP (Komlogo)
C-Eye w neurorehabilitacji i komunikacji – certyfikat I stopnia (AssisTech)
Zrozum mnie i wysłuchaj – warsztaty i szkolenie z narzędzia do diagnozy, rehabilitacji i komunikacji C-eye (Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Dysfunkcjami Neurorozwojowymi „Intuicja”)
Kurs wprowadzający do socjoterapii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
Komunikacja Alternatywna i Wspomagająca – Teoria i praktyka (Edyta Tyszkiewicz)
Position: Psycholog