Z wykształcenia pedagog specjalny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju.
Na co dzień pracuję jako nauczyciel i terapeuta z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym oraz ze sprzężeniami.
W pracy z dzieckiem opieram się o sferę najbliższego rozwoju.
W zakresie moich kompetencji jest: Badanie dzieci i młodzieży narzędziem ADOS-2, diagnoza rozwoju dziecka oceniająca wszystkie ważne sfery i aspekty rozwoju ( sferę ruchową, motorykę precyzyjną i lateralizację, spostrzeganie i koordynację wzrokowo – ruchową, komunikowanie się i mowę, sferę emocjonalną – społeczną, funkcje behawioralne oraz wiedzę i umiejętności uczenia się). Określam także stopień przygotowania dziecka do podjęcia nauki szkolnej.
Wykształcenie:
Studia pierwszego stopnia na kierunku: Pedagogika specjalna, specjalność: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
Studia drugiego stopnia na kierunku: Pedagogika, specjalność: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu
Studia podyplomowe z zakresu: Edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, Collegium da Vinci, Poznań.
Studia podyplomowe z zakresu: Diagnoza, terapia, wychowanie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Ukończone kursy/szkolenia:
- ADOS-2. Diagnoza kliniczna
- Program rozwoju komunikacji „MAKATON” – pierwszy stopień,
- Karta Oceny Gotowości Szkolnej „KOGS”,
- Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego „KORP”
- Modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego
Position: Pedagog specjalny